Tuesday, May 3, 2011

"kenapa juga dia tu?"

*warning : Post ini dalam bahasa melayu..sila guna google translate if tak faham..

Penat aku. Betul. Tak lah juga aku marah..nda...cuma penat sebab asyik-asyik ditanya soalan yang sama, berbuih sudah mulut kita membagitau, buang karan jak aku bercakap. So to those yang masih tidak tahu, sila klik link ini..------> Apa itu Autism dan link -link yang sepatutnya kamu klik untuk lebih lanjut------> Info Lebih . Tanya aku lebih - lebih pun, sama juga kita,masih lagi belajar benda ni.

Kalau ada sesiapa yang baca blog ni, (yang ada kena mengena dengan aku) sila faham akan perasaan aku. Jangan pula diperbesarkan sampai aku terpaksa buat explanation. :)

Geram. Bila ada orang yang cakap buah hati pengarang jantungku macam-macam. Tak ada harapanlah, cakap yang bukan-bukan, for example; menyarankan anak aku makan buat penenang (anti depressant) sebab anak aku nda reti duduk diam. Mau jak ku jerit depan muka dorang tu, "Tau kah juga kamu bezanya perilaku berulang dengan hyperaktif?" Lupa pula. Kamu nda buat effort pun untuk membaca!!! Buang masa jak aku membebel nanti. (mangsanya: readers blog aku. Sorry aa.meluahkan perasaan)

Kadang-kadang bertanya tentang terapi yang Zuan buat di Queen and Mesra, ingatkan tanya dengan ikhlas, rupanya mengasi down orang punya perasaan. Palui tul lah. Of course aku memang mengharapkan Zuan akan lebih banyak perubahan positif, jangan lah pula tanya aku nanti samada Zuan akan normal macam budak lain atau tidak. Of course lah tidak senormal biasa. Lupa! Kamu tidak membaca.

Dahlah. Malas mau membebel. Paper Arab tadi pun teruk. Nda palah..abis sudah juga paper Arab. Redha jak lah. Ada lagi empat paper exam. Belajar.

* Ini blog post yang tertunda, jadi bukan hari ni marahnya,geramnya...just luahan perasaan...

sekian, peace.

3 comments:

Joan J.T said...

sabar Kak Hilda.. besa lah tu kalo org nda tau pa2 tp kalo berckp, mcm dia la paling betul... kalo dorg bsing lagi, ko kasi ceramah dulu dorg apa tu autism...bayk2 besabar kak Hilda, I wish the best for your family :D God Bless.

Fay Baloche said...

To orang2 2 stupid but trying to be smart ba..Kin mrh ni.. D ksi kencang tu bru fhm..Sabar Hilda..

mommieZee said...

Joan & Fay : tidak kisah bah juga bertanya if nda tau kan..tapi kalau balik-balik juga tanya, panas juga kita. Saya okay if kena tanya dengan ikhlas, ni dengan nada sarcastic lagi---->
"boleh sembuhkah? balik-balik juga pigi terapi tu?"
Nah.. itu la bah kita bawa dia pigi terapi. Geram.

Post a Comment